torsdag 26 november 2009

valparna är här nu


I går morse var det dags då. Bella började bädda och flåsa som en tok. yes äntligen tänkte jag. inte visste jag att det skulle ta en sån himla tid inte.


Bella fick värkar kvart över åtta på kvällen men när ingen valp hade kommit när klockan var efter 23 så ringde jag strömsholm. vi bestämde då att jag skulle åka in med henne.


när vi kom dit så blev bellas värkar mkt hårdare och hon fick sin första valp på bordet stående samtidigt som sköterskan satte nål på henne.... hm ner i korgen med henne och sen gick det undan.


jag hade med mig en granne som hjälpte mig och tur var väl det, för mellan 2,3 och 4 valpen var det inte långt. jag hann inte torka färdigt den ena innan den andra var ute. blev lite svettigt där ett tag hehe.


så istället för att det blev 5 valpar som vi såg på ultraljudet så blev det 7 st. 3 st hanar och 4 tikar. jag har kollat dom extra noga nu för att vara helt säker. har ju hört talas om att man faktiskt kan se fel hehe.....


nu är mor o barn hemma i valplådan och mår jättebra. man kan sitta där innne hela tiden och kolla på dom och lyssna på hur dom låter.


nu ska jag bara ta fram mina sparade D namn eftersom det är D - kull då. dock lär det dröja innan namnen kommer fram för alla valparna är rätt så lika och än så länge så ser jag ingen skillnad på dom hehe.


har lagt ut lite kort på valparn oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar